Kommunikasjon og medier: en innføring i digitale medier

Denne bloggen var i utgangspunktet kun ment som en reiseblogg, men nå vil den også inneholde poster om skolen, hva jeg studerer og annet faglig innhold.

Som en del av emnet KM103, skal jeg hver uke publisere et innlegg som er fagrelatert. Denne uken er oppgaven å fortelle litt om hva jeg ønsker å få ut av dette emnet (læringsutbytte) og hvordan jeg skal gå frem for å nå dette.

Som emnenavnet tilsier, er dette en innføring i digitale medier. Dette er da også selvsagt noe jeg vil lære mer om, og lære å bruke på flere forskjellige måter. Sosiale medier synes jeg er utrolig interessant, og noe jeg veldig gjerne vil kunne beherske bedre og vite mer om, da jeg mener at sosiale medier er en av dagens viktigste kommunikasjonskanaler – og de kommer mest sannsynlig bare til å bli flere og mektigere i fremtiden. Derfor er det viktig å følge med. Blogging er også veldig interessant, og det blir spennende å se og lære hvordan man kan bruke en blogg som et nyttig verktøy både i profesjonell og privat sammenheng. I tillegg vil jeg gjerne utvikle skriveferdighetene mine, og bli flinkere til å formidle bestemte budskap.

For å oppnå denne kunnskapen skal jeg være på forelesninger, engasjere meg i oppgavene vi får og studiene generelt. Jeg skal også bli flinkere til egenstudier, da dette har veldig mye å si for hva man faktisk lærer og hva man får ut av det. Jeg skal også fortsette å bruke sosiale medier og holde meg oppdatert på de, da særlig Facebook, Twitter og Instagram.

 

- Silje Marie Martinsen

Legg igjen en kommentar

